НовиниСофия Мийтингс не е еднократна спирка14.03.2013
![]() Какви са критериите за подбор на проекти за София Мийтингс? Мартин Киселов: Трудно е да се опише накратко, но най-простичко казано е да имат добре разказани истории. Гледаме дали човекът знае какво иска да направи и дали може да го направи, което се разбира от това дали е разказал добре историята, дали се е подготвил компетентно. Много неща личат от една презентация и най-вече как човек се отнася към детайлите. Тъй като в киното вече всичко е казано, е много важно как конкретният човек разказва нещата, които го вълнуват, по начин, който ще ги направи важни и за други хора. Гледал ли сте филми от проектите, които са минали през очите ви? Имало ли е големи разминавания в положителна или отрицателна посока между проекта и готовия резултат? Мартин Киселов: Да, гледал съм. Един филм може да бъде сполетян от всякакви перипетии и проблеми. Дори някакъв щастлив момент може да повлияе негативно на съдбата на филма, като например да намериш най-прекрасните продуценти, които са готови да направят с теб филма, но по друг, различен от първоначалната идея, начин. Единият от въпросите след уъркшопа днес беше: „Как да се справя с хората, които финансират филма, а имат различно мнение от моето?” Моят преподавател в Калифорнийския университет Хауърд Зюбърт казваше много точно, че правенето на кино прилича на политика, защото трябва да обединим мнението на страшно много хора под една шапка, в която всички да вярваме и след това да поканим други хора, които да влязат в същата шапка. Колкото по-отворен е един лидер – а режисьорът е лидер – за това да слуша хората, които ще го изберат, за да участват в работата по филма му, гласувайки му доверие, толкова по-нашироко ще успее той да разказва. Един завършен филм вече е не малка победа за авторите си. Дори да е най-кошмарният, той ще им е дал уроци и аз гарантирам, че следващият им филм ще е по-добър. София Мийтингс и като цяло София Филм Фест, са построени около идеята за общност от хора, които правят и гледат кино – така че като форуми да не бъдат еднократна спирка. Както се случи с Константин Божанов и „Аве”, например – филмът беше представен като проект на София Мийтингс, после бе селектиран за Международния конкурс, а тази година Божанов участва в международното жури. Аз основно виждам филми, които са надраснали проекта и това много ме радва, защото така осъзнавам, че от подобни форуми има смисъл, защото на тях си видял нещо на ранен етап и си му помогнал, за да се развие в нещо хубаво. Има ли отличителна разлика между българските и чуждите проекти? Мартин Киселов: Имам впечатления от няколко държави, че подготовката в киноуниверситетите им е на много по-високо ниво – израелските проекти са компетентно поднесени, дори като история да не са добри, румънските – също, сръбските преобладаващо са ексцентрични, но опират в нещо изконно и човешко. Има кинематографии, от друга страна, които са се омотали в политически истории, а за мен те са като определението „да говориш за музика е като да танцуваш за архитектура”. По същия начин те се опитват да правят грешното нещо с грешното средство. Защото политическите промени не се случват в резултат от някакъв филм. Българските проекти практически са поднесени много некомпетентно и в тях има много оригиналничене. За съжаление, у нас липсват много неща, но не и основното – талантът. Ние все се дъним от професионална гледна точка и по-скоро пречим на таланта си. Бил съм на места по света, на които има очевидна липса на талант. Трябва да имаме дисциплината да извадим най-доброто от себе си, а не го правим – понякога, защото не си вярваме, или защото нямаме традиции в тези неща или защото цялата ни образователна система ни учи да минаваме метър, а не да правим нещата добре. Докато не разберем, че лъжейки критерия, лъжем себе си. Как помага вашият уъркшоп „Kак да подготвим презентация на филмов проект”? Мартин Киселов: Опитвам се да подскажа на хората как да направят проектите си адекватни спрямо критериите. Ориентирам ги в изискванията. От три години правим такъв уъркшоп. На него идват млади хора, студенти, и виждам, че в уъркшопа донаваксват някакви знания, които не са им били предоставени. Ако те могат да минат през критериите на София Мийтингс, значи могат да минат навсякъде. Опитвам се да изравня стандартите на София Мийтингс с това, което съм научил и като американски възпитаник и в опита си, така че да го няма комплексарският момент на „хубав филм, ама български”. София Филм Фест е световно събитие, отдавна е в топ 50 на най-добрите фестивали и мисля, че София Мийтингс, заедно с пазарите в Солун, Сараево, Варшава са места, през които задължително трябва да се минава. Сериозната бройка на хора, които всяка година идват тук, го показва. Какви проекти има тази година? Мартин Киселов: Общо проектите бяха над 70, всяка година растат. Имаше доста български кандидати. Представят се основно лични истории, темите са за това накъде върви светът ни, за търсенето на традиционните ценности или на какво да се опрем, когато всичко изисква от нас да правим нещата бързо и лесно, за един свят, в който страшно много се говори, без да се слуша. Има и някои истории за война. А често при турците, например, има желание за опит да се излезе от традиционното общество и цената, която се плаща за този опит. Разбира се, в секцията за първи филми има много истории за порастването. Темата за емиграцията вече не е актуална за нашия регион. Историите стават по-универсални, авторите си задават вечния Хамлетов въпрос да бъдеш или да не бъдещ честен човек – пред себе си и с другите. Противно на това, което искат да ни убедят медиите, нашите млади режисьори и разказвачи в това отношение са абсолютно адекватни на света, защото се интересуват как да не се огънат, как да не станат цинични и сиви, как да не потънат в някакви обезличаващи ги мултинационални компании и т.н. Добави коментар в FacebookCALL FOR APPLICATIONS07.10.2015
![]() ДВА ПРОЕКТА НА SOFIA MEETINGS – В ОФИЦИАЛНАТА ПРОГРАМА НА САН СЕБАСТИАН 201523.09.2015
Europa Cinemas Seminar18.03.2015
Europa Distribution Workshop17.03.2015
![]() Screen International on the 19th Sofia International Film Festival16.03.2015
![]() And the winners are...15.03.2015
YAPIMLAB Award12.03.2015
![]() Не пропускайте днес!12.03.2015
ПРОГРАМА НА ОТВОРЕНИТЕ ЗА ПУБЛИКА СЪБИТИЯ09.03.2015
IPDF EXTENDS ITS CALL FOR PROJECT SUBMISSIONS08.03.2015
Selection 12th Sofia Meetings23.02.2015
"Afferim!" by Radu Jude triumphs with "Silver Bear" for Best Director (shared) at Berlinale!14.02.2015
![]() НАГРАДА за "Урок" на Петър Вълчанов и Кристина Грозева в конкурса "New Directors" в Сан Себастиан28.09.2014
![]() CALL FOR APPLICATIONS /APPLICATION DEADLINE IS EXTENDED TO DECEMBER 11, 201410.09.2014
![]() CentEast 2014 - submit your work-in-progress!12.08.2014
![]() Българско участие на фестивала Сан Себастиан08.08.2014
![]() "Урок" на Петър Вълчанов и Кристина Грозева ще се състезава за наградата в конкурса "New Directors" на филмовия фестивал в Сан Себастиан31.07.2014
![]() Cineuropa on Sofia Meetings21.03.2014
Rest in peace, Baumi!19.03.2014
Screendaily 'Blind Dates takes top Sofia prize'17.03.2014
![]() The winning projects of the 11th Sofia Meetings16.03.2014
Отворени събития, уъркшопи и лекции10.03.2014
ScreenDaily Great expectations of Sofia Meetings - Mira Fornay, Radu Jude and Stephan Komandarev are among the selected projects.27.02.2014
![]() Selected Projects for the 11th Sofia Meetings21.02.2014
Уъркшоп на тема: "Kак да подготвим презентация на филмов проект" с Маптин Киселов20.02.2014
![]() PROJECT SELECTION ANNOUNCEMENT DATE20.01.2014
![]() CALL FOR APPLICATIONS06.11.2013
![]() Награди от 29-ия Варшавски филмов фестивал19.10.2013
![]() Два български проекта от Sofia Meetings са селектирани в програмите на CentEast Market и Варшавския филмов фестивал17.10.2013
![]() "Златна кайсия" за "Последните пирати на Черно море"15.07.2013
Българският филм "Отчуждение" с премиера във Венеция23.07.2013
Ада Соломон16.03.2013
Patricia Mayer at the 10th Sofia Meetings17.03.2013
![]() Тимо Вуоренсола: Политическата коректност е нещо много досадно!17.03.2013
Филмаутор на София Мийтингс 201314.03.2013
Урок по успешни нискобюджетни филми от Израел16.03.2013
![]() НАГРАДИТЕ17.03.2013
Ден първи на София Мийтингс - пичинги и още нещо16.03.2013
София Мийтингс е ефективен и заради стегнатия си формат16.03.2013
![]() Sofia Meetings 201315.03.2013
![]() София Мийтингс си е изградила кръг от верни участници15.03.2013
СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ поздравява ФИЛМАУТОР с 20 годишния юбилей!13.03.2013
Welcome, SOFIA MEETINGS!13.03.2013
Не пропускайте отворените събития на София Мийтингс07.03.2013
![]() 10th Sofia Meetings in partnership with British Council present Krishna Stott08.03.2013
Selected Projects for the 10th Sofia Meetings26.02.2013
Проекти от София Мийтингс на 63-ия Международен филмов фестивал в Берлин16.02.2013
Уъркшоп: How to write a film project или "Kак да подготвим презентация на филмов проект" с Мартин Киселов07.03.2013
![]() Избраните късометражни и документални проекти за обучението в рамките на Пазар за проекти за филмовата награда на Робърт Бош.05.02.2013
![]() Пазар за проекти за филмовата награда на Робърт Бош23.01.2013
![]() Кандидатствайте за уъркшопите Script&Pitch и Writer’s Room23.10.2012
![]() Кандидатстване за София Мийтингс 201324.10.2012
"Последната линейка на София" с още един приз01.10.2012
Кандидатствайте за Boat Meeting 201213.09.2012
Проекти на София мийтингс в селекцията на ЕФА11.09.2012
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||
|
||||||||||
© 2001 - 2013 продуцентска къща "Арт Фест" | ||||||||||
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация. |