ФЕСТИВАЛЕН КАЛЕНДАР
Film Entries Sofia IFF 2016
Акредитиран от
|
20 000 ДНИ НА ЗЕМЯТА / 20,000 DAYS ON EARTHВеликобритания, 2014, 97 мин
цветен
Текущ рейтинг на филма: 10Режисьор -
Иън Форсайт и Джейн Полард
Сценарий -
Ник Кейв, Иън Форсайт, Джейн Полард
Оператор -
Ерик Уилсън
Музика -
Ник Кейв, Уорън Елис
С участието на -
Ник Кейв, Сузи Кейв, Уорън Елис, Рей Уинстоун, Бликса Баргелд, Кайли Миноуг
Продуценти -
Дан Боуен, Джеймс Уилсън
КОНТАКТ -
Elodie Dupont Festival Agency ed@thefestivalagency.com, www.thefestivalagency.com
Продукция - Corniche Pictures, British Film Institute (BFI), Film4, Pulse Films
Награди и номинацииАтина ’14 – „Златна антена”
Британски независими филмови награди ’14 – Номинация за най-добра продукция, документален филм и наградата „Дъглас Хикокс”
CPH:DOX ’14 – Номинация за наградата „Звук и визия”
Сънданс ’14 – Награда за режисура и монтаж за документален филм и номинация за Голямата награда на журито
Сидни ’14 – Номинация за най-добър филм
Специфичният баритон и черното чувство за хумор в песните на музикалната икона Ник Кейв изграждат комбинация от мрачни балади и пост-пънк напереност, които от своя страна създават стила, който може да се опише единствено като „Ник Кейв”. Преплитайки факти, измислици и фантазия, 20 000 дни на Земята е шеговита деконструкция на типичния музикален документален филм. Той проследява един ден от живота на твореца – 20-хилядния, както подсказва заглавието, в който Кейв се рови из архиви, спори с терапевт и участва в поредица подобни на халюцинации интервюта с приятели, сред които са актьорът Рей Уинстоун, поп-звездата Кайли Миноуг и музикантите от групата му Бликса Баргелд и Уорън Елис. Докато подготвя най-новия си албум „Push the Sky Away”, Кейв ни предоставя кратко надникване в творческото му съзнание, изследвайки мрачното си минало, клопките на славата и понякога неуловимите източници на вдъхновение. Режисьорите Джейн Полард и Иън Форсайт, познати с работата си в киното и пърформанса, често работят с Кейв и шеговитият им тон, примесен с енигматичния тил на музиканта, превръща филма в изживяване, едновременно проникновено и неясно, лично и резервирано, откровено и загадъчно. С други думи, портрет не само на един легендарен изпълнител, но и обобщение на творческия процес като цяло. „20 000 дни на Земята се отличава с това, че представя портрет на човека и изкуството му и същевременно създава илюзията, че се получава по естествен път – резултат от поетични размишления, случайни срещи, призрачни визити и добрата стара психоанализа на Фройд... На чисто техническо ниво 20 000 дни на Земята е наситено с „кино” документално заглавие, което прекрасно представя филмовото изкуство. Дългогодишните фенове на Кейв ще бъдат омагьосани, както и доста други зрители, привлечени от филма като уникално изследване на артистичното съзнание.” Дейвид Руни, Hollywood Reporter Иън Форсайт и Джейн ПолардИън Форсайт и Джейн Полард се срещат и започват съвместната си работа в университета „Голдсмит” в Лондон. Придобиват популярност в края на 90-те години със серия пърформънси в Лондонския институт за съвременно изкуство, които пресъздават значими културни събития и въвеждат използването на възстановки в съвременното визуално изкуство. През 2003 г. продуцират File under Sacred Music, римейк на прословутото пиратско копие на концерта на „The Cramps” в щатската психиатрия в Напа през 1978 г. Форсайт и Полард често работят с Ник Кейв, като сред разнообразните им съвместни проекти са 3D аудио книга по негов роман, както и серията от 14 късометражни филма Do you love me like I love you. 20 000 дни на Земята е пълнометражният им кинодебют. ФИЛМОГРАФИЯ 2004 File Under Sacred Music – къс. Програма17.03.2015Люмиер - 20.30 часа;11.03.2015Cine Grand - 21.15 часа;09.03.2015Културен център “G8" - 21.00 часа;19.03.2015Дом на киното - 21.00 часа;Добави коментар в Facebook |
НОВИНИ
|
|||||||||
|
|||||||||||
© 2001 - 2013 продуцентска къща "Арт Фест" | |||||||||||
Created by: WebFashion Ltd. | |||||||||||
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация. |