![]() Вход за потребители
|
НовиниVODО – между пиратството и киноиндустрията28.03.2012
През 2006 г. група приятели, които решават да се нарекат Лигата на благородниците (The League of Noble Peers), снима документалния филм Открадни този филм (Steal This Film). Филмът запознава света с борбата между най-големия торент Piratebay и няколко по-малки, отново базирани в Швеция сайтове за свободно, но незаконно от гледна точка на законите на много страни даунлоудване от една страна и холивудските мейджър компании от друга. Филмът показва, че Холивуд осъществява натиск върху шведското правителство чрез лобито си във Вашингтон и със заплахата от финансови санкции срещу скандинавската страна успява да си издейства полицейска акция срещу Piratebay и спирането на техните сървъри. Разбира се, това е само временно, защото въпреки съдебните дела срещу шведския торент, той функционира успешно и до днес. Любопитното е, че Открадни този филм е разпространен като е качен за свободно сваляне в интернет, а Piratebay участва в рекламирането му. До днес филмът е бил свален 6, 5 млн. пъти. Заснет с бюджет от 5 000 долара, той е донесъл на създателите си 40 хиляди, дошли предимно като доброволни дарения от зрителите му. Тъй като е свободен за сваляне, той е включен в много университетски програми и дори телевизии откупват правата за излъчването му. Участниците в София Мийтингс имаха възможност да го изгледат също. Открадни този филм защитава идеята, че потребителите имат право да споделят съдържание в интернет, независимо от законите за защита на интелектуалната собственост. Той отбелязва новата реалност – наличието на торенти, които стават основен играч на кинопазара, и противопоставя свободния достъп, който те предоставят на потребителите, с монопола на Холивуд. Джейми Кинг е един ‘приятелите’ от Лигата на благородниците и е основател на VODO – онлайн медия за споделяне на свободно независимо киносъдържание, музика и книги между творци от цял свят и крайния потребител, който има задръжки да купува филми онлайн, но е склонен да прави различни дарения, които в крайна сметка все пак стигат до авторите. VODO стартира в края на 2009 г. и както самият Кинг сподели в презентацията си в рамките на София Мийтингс, може и да не одобрявате този начин на дистрибуция, но трябва да признаете, че е новаторски и има място и за него. Фактът, че от 2009 г. насам месечните даунлодвания от www.vo.do са нараснали от 150 000 на 850 000 го доказва. Потребителят става съразпространител на филмите, които даунлоудва, така се запознава и популяризира нови, непознати творци и чрез предпочитанията си спомага за развитието на индустрията. Потребителят се насърчава да спонсорира филмите, предлагани за сваляне от сайта по оригинални начини – може да откупи правото името му да бъде включено в надписите на епизод от сериал, например. VODO не ограничава творците да работят само с тях – те могат да предлагат творбите си и на други медии. VODO работи с платформи като BitTorrent, uTorrent и др. които имат над 10 млн. потребители дневно и чрез тях съдържанието на VODO може да достигне до 65 млн. зрители дневно. Разчита се и на активността на потребителите, които могат да цитират или да поставят линк към качените в сайта на VODO творби. Кредото на Джейми Кинг е, че вместо да се борят за ограничаването на свободното сваляне на филми онлайн, авторите им – собствениците на интелектуалните права, трябва да прегърнат този нов модел на дистрибуция и да работят заедно с него, а не против него. Според Джейми Кинг VODO може да бъде много популярна платформа за развитието на сериали, защото различните епизоди, или пилотните серии от тях могат да бъдат разпространени по този начин, да се види какъв е директния интерес към тях. За рекламодателите присъствието във VODO също е полезно, защото ако рекламите им са в епизоди, те достигат да аудиторията си. VODO работи предимно с независими филми, които са на изчезване сега. В средата на 90-те години, когато е бумът на независимите филми като Глутница кучета например, не е имало нужда от подобна платформа. Но сега разпространението на филми, които не разполагат с рекламния бюджет за маркетинг и дистрибуция на големите холивудски студия, е този – онлайн. VODO разполага с около 200 заглавия, които предлага за сваляне. Най-много юзъри има от САЩ, след това от Канада, Великобритания, Индия, Германия, Франция и Бразилия. Бразилия, например, е страната с най-голямо интернет потребление в света и това се отразява и на процента на даоунлоудващите. VODO има агент, който търси подходящи за тях филми включително и на фестивали, но също така бихте могли да попълните формуляра на сайта и да изпратите филма си и ако VODO го харесат, ще работят с вас. Това, върху което може да се наблегне, е да се развие възможността за това авторите да печелят повече чрез присъствието си в тази платформа. Но не винаги става дума за пари. Един от авторите на филми изтеглил филма си от VODO, защото на друга платформа му предложили да му предоставят и-мейлите на всички потребители, свалили си филма му. 1 млн. зрители посещават сайта месечно, като 85 % от тях са нови. 15 % се връщат на сайта и върху това трябва да се работи. Според Джейми Кинг, ако започнете да си общувате неформално и свободно с някого, така, както хората минават всеки ден покрай магазин, хвърлят поглед какво има на витрината, колкото по-често минават покрай този магазин, толкова по-голям е шансът да си купят нещо от него някой ден. „Сигурен съм, че всички стари продавачи го знаят – казва той. – Паралелът с VODO е очевиден. В момента разработваме нашия VODO плейър. Чрез него ще можете да даунлоудвате филми, да ги гледате, да ги споделяте с други хора, да получавате известия за други филми, които можете да свалите, ще получавате бонуси за споделяне на свалените от вас филми с други потребители, ще получавате много линкове към филми и други продукти във VODO. Разбира се, ако не искате да се възползвате от тези линкове, можете да го направите. Няма нищо задължително. Може би благодарение на него ще спечелим повече абонати и донори. Имаме 40-50 000 хора в своята мейлинг листа, на които мога да изпращам мейли за предстоящите филми. Сериалът Pioneer One имаше 5 000 донора, или 5 000 души, които бяха платили, след като го бяха гледали. Изпратих им мейл с въпрос дали бих искали да увеличат донорството си и само за два дни спечелихме 40 000 долара по този начин.” Лора Трайкова Добави коментар в FacebookПроекти на София мийтингс в селекцията на ЕФА11.09.2012
![]() CentEast Warsaw – Moscow10.08.2012
Проект от София Мийтингс печели в Сараево16.07.2012
![]() Два проекта на София Мийтингс с награди от Карлови Вари08.07.2012
![]() "Последната линейка на София" в документалния конкурс в Карлови Вари06.07.2012
Докато журира в Москва, Явор Гърдев представи и проекта си "Контра"06.07.2012
Последен ден да гласувате за нашия пътуващ фестивал София Филм Фест на път14.06.2012
![]() Български филм от "София мийтингс" с успех в Кан28.05.2012
![]() “Три сестри и Андрей” подпомогна кариерата ми09.05.2012
![]() Крайният срок за изпращане на проекти за Moscow Co-production Forum наближава02.05.2012
"Последната линейка на София" на Илиян Метев в конкурса на Седмица на критиката в Кан!24.04.2012
![]() Стивън Симпсън: “Навсякъде се чувствам у дома”27.03.2012
![]() Екипът на наградата „Co-Production Prize” избра София за най-мащабния си уъркшоп за млади източноевропейски кинотворци27.03.2012
Хуан Торес: "Аз съм някой, който не може да спре да се движи."27.03.2012
![]() Операция Кино стартира VOD29.03.2012
![]() Музикален финал с парти на Sofia Meetings26.03.2012
![]() Мира Сталева: „Джейми Кинг ще представи платформата за онлайн дистрибуция VODO”26.03.2012
И наградите отиват при...18.03.2012
Видео от миналогодишните София Мийтингс09.03.2012
ЮНЕСКО ФОРУМ01.03.2012
Селекция на проекти за 9тото издание на София Мийтингс10.02.2012
The listed projects will be announced by February 9th.07.02.2012
Sofia Meetings Team apologize for the delayed posting of the selected projects! The listed projects will be announced by Thursday, February 9th.
Селекцията за София Мийтингс 2012 ще бъде обявена на 30 януари09.01.2012
Очаквайте скоро селектираните за участие в тазгодишното издание на София Мийтингс проекти
Български филм, участвал в София Мийтингс, отива на "Сламданс"15.12.2011
![]() Изисквания за подаване на филмов проект за София Мийтингс 201202.12.2011
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||
|
|||||||||||
© 2001 - 2010 продуцентска къща "Арт Фест" | |||||||||||
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация. |