КАНДИДАТСТВАНЕ 2011
Вход за потребители
Акредитиран от
|
СЛОВЕНКА / SLOVENKAХърватска-Германия-Словения-Сърбия, 2009, 90 мин
Премиера за България, игрален, цветен
Режисьор - Дамян Козоле
Продуцент - Даниел Хочевар
Продуцент - Даниел Хочевар
В ролите - Нина Иванишин, Петер Мусевски, Примож Пирнат, Маруша Кинк, Урош Фюрст
Музика - Silence
Оператор - Алеш Белак
Сценарий - Огниен Свиличич, Матеуж Лузар, Дамяна Козоле
Продукция - Vertigo/Emotionfilm/Neue Mediopolis Filmproduktion/Film House Bas Celik/4 Film/RTV Slovenija
Световен разпространител - M-Appeal
Награди и номинацииСловенски кинофестивал ’09 – Най-добър поддържащ актьор (Примож Пирнат);
Валенсия МФФ ’09 – Най-добра актриса (Нина Иванишин) След детството си в малко словенско градче 23-годишната Александра е благодарна за възхитителната анонимност на Любляна и знае много добре как да се възползва от нея. Тя се превръща в момиче на повикване и продава душата си в замяна на по-изискано съществуване. Александра се отдръпва от обществото и се барикадира в луксозния си мезонет, откъдето наблюдава света. Изолираното ѝ съществуване обаче – изучаване на английски през деня и „плащане” на ипотеката през нощта – се превръща в хаос, когато един от клиентите ѝ – чуждестранен политик, умира от инфаркт по време на „сеанса”. Изведнъж Александра се отърсва от безчувствеността си и е залята от страх, вина, самота, а полицията търси Словенката – работния ѝ прякор. Дебютантката Нина Иванишин е актрисата, която вероятно се доближава най-силно до въплъщението в ангел от ада или поне без сценичен грим. Тя е в ролята на неправдоподобна проститутка, решена да покори света крачка по крачка и клиент след клиент. Героинята на Иванишин е с натежали от грях клепки и таи в себе си мрак, който не може изцяло да контролира. Тя изглежда така сякаш е била къде ли не, без дори да й се налага да се размърдва много и притежава нахакаността на израснал на улицата човек, макар че има много малко опит извън непосредствената си среда. Дамян Козоле използва личната история, за да се вгледа в по-мащабни идеологични проблеми чрез поразителна алегория. Да навлезе от младостта в зрелостта е еднакво трудно както за Словенката, така и за Словения. Забележителното в подхода на режисьора е умението му да запази достойнството и на героинята си, и на страната си докрай. Вътрешната независимост на Александра си остава непокътната, дори когато тя рухва, защото Козоле отказва да я вкара в по-голяма драма. Вместо да развие очевидната склонност на Иванишин към трагедията, той просто се отдръпва, докато тя си поема дъх, готов да я последва накъдето и да поеме после тя, дори ако посоката води към хепи енд. Ето на това му викам аз жертва! Димитри Ейпидес Дамян КозолеСловенски режисьор, роден през 1964 г. в Брезице, Югославия. Първия си игрален филм прави на 22 години. Нискобюджетният му дебют Фаталният телефон е сред първите независими филми, направени в бивша Югославия. Резервни части печели няколко международни награди и участва в конкурсната програма на Берлинале ‘03. Следващият му филм Трудът освобождава печели Голямата награда във Валенсия през 2006 г. ФИЛМОГРАФИЯ 1986 Частен телефон (Usodni telefon) 1988 Ремингтон (Remington) 1997 Стереотип (Stereotip) 2000 Порно филм (Porno Film) 2003 Резервни части (Spare Parts) 2004 Погледи от Европа (Visions of Europa) – новелата “Европа” 2005 Свободата да работиш (Delo osvobaja) 2008 Завинаги (Za vedno) 2009 Словенка (Slovenka) Програма07.03.2010Euro Cinema - 15:30;06.03.2010Одеон - 20:00; |
|||
© 2001 - 2010 продуцентска къща "Арт Фест" | ||||
Created by: WebFashion Ltd. Graphic Design: Rumen Dimitranov |
||||
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация. |
За да пишете коментари, трябва да се логнете!