КАНДИДАТСТВАНЕ 2011
Вход за потребители
Акредитиран от
|
ПРИСЛУЖНИЦАТА / LА NANAChile, 2009, 95 мин
Премиера за България, игрален, цветен
Текущ рейтинг на филма: 1Сценарий - Себастиан Силва, Педро Пейрано
Режисьор - Себастиан Силва
Оператор - Серхио Армстронг
Музика - Педро Суберкасо
В ролите - Каталина Сааведра, Клаудия Селерон, Мариана Лойола, Андреа Гарсия-Хуидобро, Алехандро Гоик, Агустин Силва
Продуцент - Грегорио Гонзалес
Продукция - Forastero
Контакт - Josefina Undurraga Schuler
Награди и номинацииСънданс МФФ ’09 – Голямата награда на журито (Себастиан Силва) и специалната награда на журито (Каталина Сааведра);
Картахена МФФ, Колумбия ’09 – най-добра актриса (Каталина Сааведра), наградата на критиката за най-добър филм и номинация за най-добър филм;
Златен глобус ’09 – номинация за чуждоезичен филм;
Мексикански кинофестивал в Гуадалахара ’09 – наградата на ФИПРЕСИ за най-добър филм;
Латиноамерикански кинофестивал в Хуелва, Испания ’09 – „Златна колона” за най-добър филм и „Сребърна колона” за най-добра актриса (Каталина Сааведра) и за най-добър режисьор Ракел е изпълнената с горчивина и затворена в себе си икономка на сем. Валдес от 23 години насам. Когато господарката ù Пилар наема помощничка на Ракел, тя гони новото попълнение с жесток психологически тормоз. Тази ситуация се повтаря няколко пъти, докато Пилар не наема Луси – приветливо момиче от провинцията. Тя успява да разбие стената, която Ракел е издигнала около себе си. Сценарият с вещина анализира напрежението, обгърнало членовете на заможно латиноамериканско семейство и тяхната икономка, но това е в по-малка степен история за класовите различия и в по-голяма – безпощаден, нюансиран и в крайна сметка състрадателен портрет на човешко същество, което с действията си по-често пречи именно на проявата на състрадание от околните към себе си. Незабележимата и грозновата Ракел е самата домашна експедитивност – тя приготвя масата за закуска от предната вечер и дезинфекцира душа след всяко къпане. Но тя е и постоянно навъсена, почти напълно антисоциална и има силно развито собственическо чувство за дома. Тъй като действието се развива изцяло между стените на къщата, филмът поддържа забележително силно усещането за клаустрофобия. Снимането от ръка на Серхио Армстронг подчертава затворените квадрати, в които се озовават героите, а използването на естествено осветление и визуалната грапавина съвсем не са претенциозни или отблъскващи и са напълно подходящи за драматичните цели на Силва. Сааведра приковава погледите като икономката, чиято непоколебима отдаденост на ежедневната ù работа маскира абсолютната ù самота. Силва би могъл лесно да развие неврозата на героинята си до най-мрачен край, но оптимизмът му надделява с пристигането на Луси (прекрасната Мариана Лойола), която зарежда филма с неочаквана искрица живот. Джъстин Чанг Себастиан СилваСебастиан Силва (роден през 1979 г. в Сантиаго, Чили) е многостранен творец, който разделя работата си между киното, рисуването, илюстрирането и музиката. След като изучава киноизкуство в Чили в продължение на една година, той променя плановете си и заминава за Монреал. Вместо да следва анимация обаче, той се оказва продавач на обувки. Въпреки това през същата година той участва в три изложби и създава групата CHC, с която записва 3 албума. На една от изложбите някой му дава идея да се свърже със Стивън Спилбърг, за да направи пич за свой бъдещ филм. Пътуването до Холивуд е неуспешно, но Силва написва сценарий за него, който се превръща в дебютния му филм Животът ме убива.
ФИЛМОГРАФИЯ Купи билетиПрограма05.03.2010Люмиер - 18:30;06.03.2010Дом на киното - 14:30;18.03.2010Дом на киното - 18:00; |
|||
© 2001 - 2010 продуцентска къща "Арт Фест" | ||||
Created by: WebFashion Ltd. Graphic Design: Rumen Dimitranov |
||||
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация. |
За да пишете коментари, трябва да се логнете!