КАНДИДАТСТВАНЕ 2011
Вход за потребители
Акредитиран от
|
СЪН / BI-MONGЮжна Корея, 2008, 95 мин
Премиера за България, игрален, драма, цветен
Текущ рейтинг на филма: 10Режисьор - Ким Ки-Дук
Сценарий - Ким Ки-Дук
Оператор - Ким Джи-тае
Музика - Парк Джи
В ролите - Джоу Одагири, На-йеонг Лий, Ми-хие Джанг, Тае-хьеон Ким, Джи-а Парк
Продуценти - Ким Ки-дук, Сонг Мюнг-чул, Дейвид Чо, Каи Наоки, Кунизане Мизуе
Продукция - Sponge/Style Jam Inc./Dongyu Club
Световен разпространител - Showbox / Mediaplex
Награди и номинацииИзборът на критиците ’08 – най-добър режисьoр;
Сан Себастиан МФФ ’08 – в Официалната селекция Джин се събужда една нощ, след като е сънувал, че предизвиква катастрофа на път за бившата си приятелка. Той отива на мястото от съня, където наистина се е случила такава катастрофа. Джин проследява полицаите до дома на заподозряната Ран, която отрича да е блъснала другата кола и да е избягала, защото по това време е спяла. Джин обяснява съня си на полицаите и моли да бъде арестуван. Но те решават, че е луд и отвеждат със себе си Ран. Следвайки я, Джин скоро открива, че всички негови сънища се въплъщават в живота ù, но… докато тя самата ходи на сън. Сън носи отличителните черти на филм на Ким Ки-дук. Налице са странният любовен триъгълник (или поне четириъгълник) и невъзможното бягство от затвора от Стик No. 3, гротескните сцени на самонараняване и необуздано ирационалните и променящи гледната точка финални сцени от Островът, както и присъствието на будистка статуя, която спокойно наблюдава случващото се, както в Пролет, лято, есен, зима… и пролет. Различното тук е бъбривостта на диалога, идваща от режисьор, известен по-скоро с безмълвните си герои. Дори в това отношение обаче Ким Ки-дук използва езика, за да подчертае бездната на общуването, която съществува между драматичните му персонажи – Джин и Ран говорят много и повтарят казаното, но Джин използва японски, а Ран и другите герои се изразяват само на корейски. И така техните разговори, макар привидно да ги приближават, служат и за това постоянно да ги раздалечават (както и да ги измъкнат напълно от действителността). Въпреки заглавието обаче, това е филм за хлъзгавата природа на реалността и за силата на самопожертвователната любов, която възвръща баланса и ражда промяна в иначе заключения в повтарящия се модел на разделени и объркани човешки същества свят. Антон Бител Ким Ки-ДукЮжнокорейски режисьор, роден през 1960 г. в Бунва. Учи изящни изкуства в Париж. Преди да дебютира като режисьор през 1996 г., работи като сценарист. Ким Ки-дук е режисьор от рядък вид. Този самоук кинотворец доби световна популярност с внушителна поредица от творби, характеризиращи се със силната си антикомерсиална естетика. През 2004 г. той безспорно бе фестивален режисьор № 1, след като бе отличен с призовете за режисура в Берлин (за Самарянката) и Венеция (за Стик № 3). ФИЛМОГРАФИЯ 1996 Крокодил (Ag-o) 1996 Диви животни (Yasaeng dongmul bohoguyeog) 1998 Странноприемница "Клетка за птици" (Paran daemun) 1999 Истинска измислица (Shilje sanghwang) 2000 Островът (Seom) 2001 Неизвестен адрес (Suchwiin bulmyeong) 2001 Лошо момче (Nabbeun namja) 2002 Брегова охрана (Hae anseon) 2003 Пролет, лято, есен, зима… и пролет (Spring, Summer, Fall, Winter... And Spring) 2004 Самарянката (Samaria) 2004 Стик № 3 (Bin-jip) 2005 Лък (Hwal) 2006 Време (Shi gan) 2009 Сън (Bi-mong) АНТИХРИСТДания-Германия-Франция-Швеция-Италия-Полша, 2009, 104 минигрален, драма, черно-бял, цветен В ТЪРСЕНЕ НА ЕРИКВеликобритания-Франция-Италия-Белгия, 2009, 119 минПремиера за България, игрален, цветен |
|||
© 2001 - 2010 продуцентска къща "Арт Фест" | ||||
Created by: WebFashion Ltd. Graphic Design: Rumen Dimitranov |
||||
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация. |
За да пишете коментари, трябва да се логнете!