КАНДИДАТСТВАНЕ 2011
Вход за потребители
Акредитиран от
|
АГОРА / AGORAСАЩ-Испания, 2009, 126 мин
Премиера за България, игрален, цветен
Текущ рейтинг на филма: 5.45Режисьор - Алехандро Аменабар
Сценарий - Алехандро Аменабар, Матео Гил
Оператор - Шави Хименес
Музика - Дарио Марианели
В ролите - Рейчъл Уайз, Макс Мингея, Оскар Айзък, Ашраф Берхум, Майкъл Лонсдейл, Рупърт Еванс
Продуценти - Фернандо Бовариа, Алваро Аугустин
Продукция - Mod Producciones/Himenóptero/Telecinco Cinema/Canal+ España /Cinebiss
Световен разпространител - Focus Features International
Награди и номинацииТоронто МФФ ’09 – в секцията „Гала премиери”;
Кан МФФ ’09 – Официална селекция (извън конкурсната програма) През 4-и век от н.е. Египет е част от Римската империя. По улиците буйстват привърженици на различни религии, които достигат до портите на известната Александрийска библиотека. Затворени между стените й, талантливата астрономка Хипатия и нейните ученици се опитват да спасят съкровищата на Древния свят. Сред тях са и двамата мъже, които се борят за сърцето ù: остроумният, богат Орестес и Давий, младият роб на Хипатия, разкъсван между тайната си любов към нея и свободата, която може да има, ако избере да се включи към неудържимата християнска вълна. Агора е внушителен във визуално и възвишен в идейно отношение епос, който амбициозно разглежда за пръв път един от централните моменти в историята на Западния свят. Първият филм на Алехандро Аменабар след Морето в мен, заснет преди 5 години, загатва за трансформирането на доминирания от Римската империя древен свят в Християнско средновековие чрез историята на знаменитата астрономка и математичка Хипатия. Централното драматично събитие е плячкосването на известната Александрийска библиотека, съкровищницата, в която е „цялото знание на света” по онова време, и паралелът между ранните християнски фундаменталисти, които, в началото на филма току-що са били признати в Римската империя, и днешните религиозни фанатици от друга вяра е очевиден. Като оставим настрана драматургичните слабости, филмът има с какво да задържи благоразположения ни интерес, включително със своята предана на историята перспектива, интелектуалната си сериозност и достоверното представяне на елементите на киноепоса, в които се е препъвал не един кинотворец. След това идва ред и на външната част на продукцията, която е забележителна. Аменабар заснема филма си изцяло в Малта сред огромни декори и с помощта на почти незабележимите допълнения от компютърно генерирани ефекти постига поразителен образ на легендарния древен град. Художникът на продукцията Гай Хендрикс Диас е смесил традиционния гръко-римски архитектурен стил с египетски мотиви и различни декоративни влияния за интериорите и осезаемо пресъздава средиземноморския град-пристанище, където са съжителствали много култури. Костюмите на Габриела Перучи следват ярко същата идея, а операторът Шави Хименес заснема всичко с широкоъгълен обектив живо и цветно. Тод МакКарти Алехандро АменабарИспански режисьор, роден в Сантяго, Чили, през 1972 г. Израства в Мадрид. Сценарист и композитор на всички свои филми. Режисира три късометражни филма. Когато заснема първия си игрален филм Дипломна работа, е едва 24-годишен. С Морето в мен печели „Оскар” за най-добър чуждоезичен филм през 2004 г. и Специалната награда на журито на фестивала във Венеция.
ФИЛМОГРАФИЯ АНТИХРИСТДания-Германия-Франция-Швеция-Италия-Полша, 2009, 104 минигрален, драма, черно-бял, цветен В ТЪРСЕНЕ НА ЕРИКВеликобритания-Франция-Италия-Белгия, 2009, 119 минПремиера за България, игрален, цветен |
|||
© 2001 - 2010 продуцентска къща "Арт Фест" | ||||
Created by: WebFashion Ltd. Graphic Design: Rumen Dimitranov |
||||
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация. |
За да пишете коментари, трябва да се логнете!