КАНДИДАТСТВАНЕ 2011
Вход за потребители
Акредитиран от



АССА / АССА

СССР, 1987, 153 мин
игрален, цветен
alt
alt alt

Оценете филма: Гласувай

Текущ рейтинг на филма: 10



Режисьор - Сергей Соловьов
Сценарий - Сергей Ливньов, Сергей Соловьов
Оператор - Павел Лебешев
Музика - Борис Гребеншчиков
В ролите - Татяна Друбич, Станислав Говорухин, Сергей Бугаев

Продукция - Krug/Mosfilm

Награди и номинации

Сан Себастиан ’88 – Специалната награда на журито; Наградите „Ника” ’88 – най-добър художник на продукция (Марксен Гаукман-Свредлов) и номинация за най-добър филм; Фантаспорто ’89 – номинация за най-добър филм


Още с появата си през 1987 г. АССА се превръща в културен феномен от времето на Перестройката. Филмът разказва за младия музикант Банан, който се влюбва в любимата на гангстера Кримов Алика. Тяхната история обаче далеч не завършва щастливо. В същото време паралелна сюжетна линия ни пренася назад във времето, през XVIII век, и ни въвлича в заговор за убийство. АССА е изпълнена и с музикалните изпълнения на забранените навремето рок групи „Кино”, „Аквариум” и „Браво” и толерира героите на ъндърграунд изкуството.

Сергей Соловьов

“Докато не възникне маниакално отношение към това, което искаш да направиш, нищо няма да излезе” – казва призьорът на Берлинския и Венецианския кинофестивал Сергей Соловьов.

Той е роден на 25 август 1944 г. в Кем, Карелска област на бившия СССР. Творческият му път започва през 1969 г., веднага след завършването на Руския държавен университет по кинематография (ВГИК), в студията на Мосфилм. Тогава е и дебютът му като режисьор с филма Семейно щастие (Семейное счастье) по разкази на Чехов. Днес Сергей Соловьов е известен руски кинорежисьор, сценарист, продуцент, народен артист на Русия.

Според критиката, важна роля за забележителното му начало в киното изиграва фактът, че основен обект на внимание в творчеството на Соловьов e “нежната възраст” от 12 до 25 години. На този ярък период от човешкия живот са посветени и филмите му Сто дни след детството (1975, носител на “Сребърна мечка” за режисура на Берлинския кинофестивал), Спасител (1980, отличен с диплом на фестивала във Венеция), Наследници по права линия (1982), както и Чуждата, бялата и сипаничавата (1986, носител на Голямата награда на журито във Венеция).

От 1982 г. Сергей Соловьов е преподавател в режисьорския факултет на ВГИК. Сценариите на филмите си пише сам (понякога в съавторство), често и въз основа на големи литературни класики. Най-голяма популярност обаче му носят неговите Три песни за родината – АССА (1987 г., специалната награда на журито в Сан Себастиан), Черната роза – емблема на тъгата, червената роза – емблема на любовта (1989) и Дом под звездите (1991). През 2000 г. Сергей Соловьов снима още един от най-добрите си филми – поколенческата драма Нежна възраст. Този едновременно смешен и тъжен разказ за порастването на един младеж е отличен със “Златна роза” на Кинотавър.

 

ИЗБРАНА ФИЛМОГРАФИЯ

1972 Станционният надзирател (Станционный смотритель)
1969 Семейно щастие от филма (Семейное счастье) – новелите „От нищо нещо” и „Предложение”/ новеллы „От нечего делать” и „Предложение”
1975 Сто дни след детството (Сто дней после детства)
1980 Спасител (Спасатель)
1986 Чуждата, бялата и сипаничавата (Чужая Белая и Рябой)
1987 АССА (Асса)
1989 Черната роза – емблема на скръбта, червената роза – емблема на любовта (Чёрная роза – эмблема печали, красная роза – эмблема любви)
1994 Три сестри (Три сестры)
2000 Нежна възраст (Нежный возраст)
2009 Анна Каренина (Анна Каренина)
2009 2-АССА-2 или втората смърт на Анна Каренина (2-Асса-2, или вторая смерть Анны Карениной) 
2009 Съученици (Одноклассники)

Програма


10.03.2010

Руски културно-информационен център - 18:00;18:00;

15.03.2010

Одеон - 19:00;

За да пишете коментари, трябва да се логнете!


 
 
   
   
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация.
риза
Recording Studio Sydney